Nieuwe huisstijl van De Eekhoorn

Opdrachtgever

De Eekhoorn

Het doel

De Eekhoorn Dutch Furniture is een familiebedrijf met een duidelijk concept: het ontwerpen van stoere, eigentijdse, aantrekkelijke en eenvoudig te monteren meubels. Om de snelle groei te faciliteren hebben ze een nieuw pand laten bouwen langs de N307 in Zwaagdijk. Dit pand is een combinatie van opslag en logistiek maar vooral ook van beleving. Deze beleving ervaar je in het nieuwe Experience Center. Een next level showroom die zijn weerga niet kent. Alle merken die De Eekhoorn vertegenwoordigt zijn aanwezig voor zowel de zakelijke inkoper doordeweeks als de consument die in het weekend welkom is om zich te laten inspireren en die zelf aan de slag wil om zijn/haar eigen ultieme inrichting te creëren. Comeback Merketing en De Eekhoorn concludeerden na een positioneringssessie dat de huidige corporate huisstijl niet meer aansloot op de nieuw ingeslagen koers en het gewenste imago van het nieuwe Experience Center, daarom zijn we aan de slag gegaan met een nieuwe huisstijl.

De oplossing

Voor de nieuwe huisstijl was een bezoek aan het nieuwe pand noodzakelijk. Tijdens de rondleiding werden we geprikkeld door kenmerkende elementen en details van het gebouw. Zowel de verschillende hoeken in het gebouw als de gebruikte materialen leverden nieuwe inzichten op. Deze inzichten hebben we vertaald naar vormen, kleuren & woorden die bijdragen aan de gewenste uitstraling van het nieuwe pand en het nieuwe Experience Center.

Het resultaat

Voor het Experience Center van De Eekhoorn een krachtige huisstijl ontworpen die modern, industrieel, minimal urban, warm en sfeervol is. De kleuren zijn afkomstig van het pand, en het gekozen lettertype, samen met handgeschreven tekst en het motiverende woord ‘Let’s create’ weerspiegelen creativiteit. Het gebruik van handgetekende iconen en een uniek patroon, geïnspireerd op meubelstoffering en pandhoeken, draagt bij aan een onderscheidende en unieke stijl die het DNA van het nieuwe Experience Centrum weerspiegelt.