Marketingactieplan

Enkele uitdagingen van onze klanten:

“Hoe zet ik mijn marketingbudget zo effectief mogelijk in?”

“Wij weten niet via welke kanalen we onze doelgroep optimaal kunnen bereiken.”

“Hoe zorg ik ervoor dat mijn marketeers allemaal dezelfde focus hebben?”

Je hebt de eerste drie stappen van ons proces doorlopen, waardoor jouw merkfundament staat. In het marketingactieplan vertalen we dit naar een strategie hoe je de doelgroep nu daadwerkelijk aan jouw product of dienst weet te binden. Welke content gaan we daarvoor produceren en welke kanalen worden ingezet om het te verspreiden? Antwoord op deze vragen worden in het marketingactieplan beschreven.

Concreet bestaat het marketingactieplan uit de volgende onderdelen:

  1. Marketingdoelstellingen
  2. Doelgroeponderzoek naar interesses en mediagebruik
  3. Persona’s van jouw doelgroep
  4. Onderzoek naar trends en ontwikkelingen in de markt
  5. Customer journey, waarbij de klantreis in kaart wordt gebracht
  6. Marketingcommunicatiemiddelen bepalen op basis van de strategie
  7. Marketingbudget
  8. Vervolgstappen
07

Wil jij weten hoe jouw bedrijf scoort op het gebied van merketing en marketing?

Onze scan omvat een gedetailleerde evaluatie van jouw merkstrategie, de consistentie van je visuele identiteit en de effectiviteit van je huidige marketinginspanningen. Na het invullen van een eenvoudige vragenlijst, ontvang je een gepersonaliseerd rapport met waardevolle inzichten en aanbevelingen.

Waarom wachten? Ontdek vandaag nog de sterke punten en de potentiële groeigebieden van jouw bedrijf. Laat ons je begeleiden op de weg naar een krachtigere merkpositie en succesvolle marketingresultaten. Doe nu mee met onze merkscan en geef je bedrijf de boost die het verdient!