Rebranding van online marketing Horecabier.nl

Opdrachtgever

Horecabier.nl

Onderdelen in de samenwerking

Merkidentiteit
Merkpositionering
Marketingcommunicatieplan
Social media management
Emailmarketing

 

Horecabier, een gerenommeerde brouwerij in Zwaag, hanteert eerlijke en transparante prijzen voor hun kwaliteitsbier. Hoewel Horecabier bekend staat om de verkoop van kwaliteitsbier tegen eerlijke prijzen, ontbrak het aan een duidelijke branding en marketingstrategie. Het bedrijf wilde een sterk merkfundament creëren om de klantbeleving te vergroten, het merk te professionaliseren en de naamsbekendheid te vergroten. Het uiteindelijke doel is het klantenbestand uitbreiden door middel van een consistente marketingstrategie.

Het resultaat van Merketing en Marketing voor Horecabier

Voor Horecabier begon de aanpak met het erkennen van het belang van merkidentiteit en positionering voor een effectieve marketingstrategie. Nadat het merkfundament was gepaald hebben wij een marketingcommunicatieplan opgesteld. In het marketingplan hebben wij onder andere de customer journey uitgestippeld en de marketingpijlers vastgesteld. Vanuit daar zijn wij verder gegaan met de executie van het marketingactieplan, van een animatievideo en content creatie, tot e-mail marketing en het schrijven van blogs.  

Horecabier heeft een sterk merkfundament en een heldere marketingstrategie om lange termijn doelen te bereiken. De opgezette e-mail workflow, gebruikt voor nieuwe leads, heeft al geleid tot veel proefpakketbestellingen en nieuwe klanten. Maandelijkse contentkalenders en effectieve social media marketing dragen bij aan groeiende naamsbekendheid. De maandelijkse blogs verbeteren het imago en professionaliseren het merk, allemaal gericht op het vergroten van het klantenbestand.

Kernwaarden-Horecabier
vrachtauto1

Social media

Opdrachtgever

Horecabier.nl

Deliverables

Motion design
Visuele identiteit
Website

De rebranding van Horecabier.nl is niet alleen een evolutie van hun merk, maar ook een weerspiegeling van hun voortdurende toewijding aan excellentie en innovatie in de horeca-industrie. Met deze opwindende nieuwe fase zijn ze klaar om hun positie te versterken als een vertrouwde partner voor horecaondernemers overal.