07

Zonder merketing, geen marketing!

Dat is waar wij bij Comeback Merketing in geloven. Nog altijd zien we talloze bedrijven die starten met het opzetten van sociale mediakanalen, het versturen van marketing e-mails en het aanbieden van producten en diensten, zonder een solide merkfundament, een heldere langetermijnvisie en een doordachte strategie. Hoe kun je de juiste doelgroep aanspreken als je niet eens weet waar je bedrijf voor staat, waar het op wil focussen en welke specifieke doelgroep(en) het wil bedienen? Hier komt de essentie van merketing om de hoek kijken. Maar wat houdt dit nu eigenlijk in?

Merketing gaat verder dan alleen het promoten van een product of dienst; het draait om het opbouwen van een sterk merk. Doordat je jouw merk krachtig inlaadt, met een uniek verhaal en een eigen DNA, zal jouw doelgroep zich sneller identificeren met jouw organisatie, en zich meer verbonden en aangetrokken voelen. Het resultaat?

Grotere naamsbekendheid, loyale klanten en werknemers, consistente marketing en vanuit je eigen DNA waarde toevoegen aan de markt.  Het is daarom van belang dat je beschikt over een stevig merkfundament dat als leidraad fungeert in al je bedrijfsactiviteiten.

Middels onze 5-stappen stel jij je bedrijf instaat om jouw merk goed in de markt te zetten. Elke stap is erop gericht om jouw merk kracht bij te zetten, om zo jouw doelgroep(en) effectief te bereiken. Lees hier meer over wat onze 5-stappen voor jouw bedrijf kunnen betekenen!

Werkwijze

Onze werkwijze is doordacht, flexibel en gericht op het leveren van effectieve marketingoplossingen die de groei en zichtbaarheid van jouw bedrijf stimuleren.

1.

We gaan terug naar de kern van jouw bedrijf. Een merkidentiteit beschrijft wie je bent, waarom jij doet wat je doet en welke toegevoegde waarde jij jouw klant biedt. Een heldere identiteit maakt dat mensen zich makkelijker met een merk kunnen identificeren en zich eraan willen verbinden.

2.

Je weet wie je bent, maar hoe onderscheid jij je in de markt? Focus op waar jij wil staan als bedrijf en maak duidelijke keuzes rondom je gewenste imago. Door de juiste positionering ontstaat er een sterkere verbinding tussen jouw merk en de doelgroep.

3.

Een visuele merkidentiteit helpt bij het creëren en bewaken van een sterk imago en hogere naamsbekendheid. Met een herkenbaar logo en een duidelijke huisstijl maken we jouw merkfundament compleet.

4.

Met het marketingactieplan is jouw bedrijf instaat om effectief jouw doelgroep te bereiken. Door middel van een groot marktonderzoek ontdekken we waar de kansen liggen. We stellen een strategie op middels de ‘customer journey’, waardoor je een duidelijk plan van aanpak hebt.

5.

Het is het tijd om jouw strategie handen en voeten te geven. Naamsbekendheid, leadgeneratie of conversie? In marketingcommunicatie draait het altijd om de juiste boodschap, op het juiste moment, bij de juiste doelgroep.

1.

We gaan terug naar de kern van jouw bedrijf. Een merkidentiteit beschrijft wie je bent, waarom jij doet wat je doet en welke toegevoegde waarde jij jouw klant biedt. Een heldere identiteit maakt dat mensen zich makkelijker met een merk kunnen identificeren en zich eraan willen verbinden.

2.

Je weet wie je bent, maar hoe onderscheid jij je in de markt? Focus op waar jij wil staan als bedrijf en maak duidelijke keuzes rondom je gewenste imago. Door de juiste positionering ontstaat er een sterkere verbinding tussen jouw merk en de doelgroep.

3.

Een visuele merkidentiteit helpt bij het creëren en bewaken van een sterk imago en hogere naamsbekendheid. Met een herkenbaar logo en een duidelijke huisstijl maken we jouw merkfundament compleet.

4.

Met het marketingactieplan is jouw bedrijf instaat om effectief jouw doelgroep te bereiken. Door middel van een groot marktonderzoek ontdekken we waar de kansen liggen. We stellen een strategie op middels de ‘customer journey’, waardoor je een duidelijk plan van aanpak hebt.

5.

Het is het tijd om jouw strategie handen en voeten te geven. Naamsbekendheid, leadgeneratie of conversie? In marketingcommunicatie draait het altijd om de juiste boodschap, op het juiste moment, bij de juiste doelgroep.

Wil jij weten hoe jouw bedrijf scoort op het gebied van merketing en marketing?

Onze scan omvat een gedetailleerde evaluatie van jouw merkstrategie, de consistentie van je visuele identiteit en de effectiviteit van je huidige marketinginspanningen. Na het invullen van een eenvoudige vragenlijst, ontvang je een gepersonaliseerd rapport met waardevolle inzichten en aanbevelingen.

Waarom wachten? Ontdek vandaag nog de sterke punten en de potentiële groeigebieden van jouw bedrijf. Laat ons je begeleiden op de weg naar een krachtigere merkpositie en succesvolle marketingresultaten. Doe nu mee met onze merkscan en geef je bedrijf de boost die het verdient!