Fundamentals veranderen niet
Adformatie schreef recentelijk over het belang van een merkpositionering. Binet en Field: ‘Zorgwekkend dat je hoort zeggen dat merken geen waarde meer hebben.’ De marketing van tegenwoordig is vluchtig en marketeers willen zo snel mogelijk de doelgroep targetten. Kortom; alles draait om snel gewin, terwijl de echte winst op de lange termijn ligt. Marketing gaat om de overdracht van emotie, de emotie van jouw bedrijf. Leer marketeers jouw merk te positioneren, dat is de winst op lange termijn.
Merkpositionering!?
Heel leuk zo een merkpositionering, maar wat houdt dat in? Een merkpositionering gaat terug naar de kern van het bedrijf en zijn ‘waarom’. Een sterke merkpositionering geeft niet alleen richting aan jouw bedrijf, maar je onderscheid jouw bedrijf van de concurrent. Wij leven nou eenmaal in een wereld waar merken en producten uit de grond schieten. Des te meer reden om scherp te hebben waar jouw bedrijf voor staat en welke plek jij daarmee wilt innemen in het hoofd van jouw doelgroep. In de vluchtigheid en drukte van tegenwoordig is er immers weinig plek in onze hoofden. Focus, focus, focus!
Maar hoe dan?
Wij organiseren inspirerende en creatieve sessies voor merken en bedrijven, waarin wij opzoek gaan naar het DNA, de kern van het bedrijf. Wij zetten verschillende handvatten in, zoals kernwaarden, archetypes en het why-how-what model om dat DNA te ontrafelen. Dit zorgt ervoor dat een sterke merkpositionering wordt gerealiseerd, waardoor het merk herkenbaar wordt. Klanten die dit met ons hebben gedaan, ervaarden dit als een geweldige reis om samen met hun medewerkers te kunnen maken.